بیمه‌های زندگی جایگزین مناسبی برای صندوق‌های بازنشستگی هستند

خلاصه خبر
در آینده نزدیک توسعه این رشته می‌تواند جایگزین مناسبی برای صندوق‌های بازنشستگی باشد و شرکت‌های تخصصی بیمه‌های زندگی و همچنین شرکت‌های جنرالی که در زمینه بیمه زندگی هم فعالیت می‌کنند این فرصت را دارند که در تأسیس و ایجاد این صندوق‌های بازنشستگی نقش پر رنگی داشته باشند.
بیمه‌های زندگی جایگزین مناسبی برای صندوق‌های بازنشستگی

“مهدی نوروزی” در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، با اشاره به آماری که در جلسات پژوهشکده بیمه و سندیکای بیمه‌گران در خصوص بیمه‌های عمر گروهی مطرح شد، پوشش همه‌گیری کرونا در بیمه‌های عمر گروهی از سوی صنعت بیمه، با رویکرد حمایتی، را اتفاق خوبی دانست اما این نگرانی را مطرح کرد که ممکن است شیوع بیماری کرونا باعث افزایش ضریب خسارت در این بیمه‌نامه‌ها شود. از اینرو شایسته است شرکت‌های بیمه‌‌گر هزینه‌های مرتبط با شیوع این بیماری را در بیمه‌های عمر گروهی شناسایی کنند و براساس داده‌های دقیقی که جمع‌آوری می‌‌کنند نرخ و شرایط جدید را اعلام کنند که در آینده با افزایش ریسک کمتری مواجه شوند.

مدیرعامل شرکت‌بیمه‌زندگی خاورمیانه در ادامه با اشاره به آخرین نشست مدیران شرکت‌های بیمه در پژوهشکده بیمه با حضور رییس کل بیمه مرکزی گفت: دکتر سلیمانی دید خوبی به بخش بیمه‌های زندگی دارد و بدرستی در سخنان خود بیمه‌های زندگی را یکی از مهمترین راه‌های افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور مطرح کرد. بی‌شک در آینده نزدیک توسعه این رشته می‌تواند جایگزین مناسبی برای صندوق‌های بازنشستگی باشد و شرکت‌های تخصصی بیمه‌های زندگی و همچنین شرکت‌های جنرالی که در زمینه بیمه زندگی هم فعالیت می‌کنند این فرصت را دارند که در تأسیس و ایجاد این صندوق‌های بازنشستگی نقش پر رنگی داشته باشند.

وی همچنین به چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی فعلی مانند سازمان تأمین اجتماعی و خدمات درمانی اشاره کرد و گفت: در سال‌های آینده هرم جمعیتی کشور به سمت پیرسالی می‌رود و شرکت‌های بیمه به‌خصوص در بخش بیمه‌های بازنشستگی تکمیلی یا مستمری می‌توانند نقش پر رنگی را ایفاء کنند که در آینده کمک بزرگی برای مردم خواهد بود.

“مهدی نوروزی” در پایان افزود: با تمرکزی که شرکت بیمه‌زندگی‌خاورمیانه به‌ عنوان نخستین شرکت تخصصی بیمه‌های زندگی در حوزه محصولات مستمری و بازنشستگی تکمیلی داشته بخشی از نیاز مردم را شناسایی کرده و پوشش داده که خوشبختانه با اقبال خوبی از سمت جامعه هم مواجه شده است. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این روند استمرار یافته و در آینده شاهد گسترش خدمات و ارتقاء کیفیت محصولات این حوزه باشیم.